سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای فطرت

ایا درسته که میتوان بخت دختر را بست که مثلا مانع ازدواج اون دختر

با سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه، چون میترسیدم سوالم بد باشه با یک آیدی دیگه سوال میکنم.

لطف میکنید اگر سوالات رو با دلیل بهم جواب بدید

سوال اول اینکه ایا صبر و اینکه میگن صبر اومد صبر کنید یا اینکه چون دو تا صبر اومده بهتره کار رو انجام بدید این چیزها اصلا خرافاته یا اینکه نه واقعا همین چیزی درسته؟

و سوال دوم اینکه ایا درسته که میتوان بخت دختر را بست که مثلا مانع ازدواج اون دختر بشوند یا کاری کنند که زندگی خوبی نداشته باشه چون من هم بیرون شنیدم که مثلا فلان زن بخت فلان دختر رو بسته یا اصلا ستاره بست و نمیدونم پری بست و این جور چیزا شده ؟

اگر این سوال دوم امکانش هست لطفا برام بیشتر تو ضیح بدهید و اینکه در صورت امکن طریقه رفع یا کسی که بتونه در این مورد کمکم کنه کیه

تشکر میکنم

با سلام

 این سوالاتی که کردین به هیچ جه سوالات بدی نبود که جای ترسیدن داشته باشه و شما هر وقت سوالی داشتید میتونید بدون نگرانی و راحت بپرسید.

اما سوال اول:

البته صبر یکی از ارزشهای الهی و سبب رشد و کمال انسان است به شرط اینکه به معنای واقعی خودش عمل بشه اما اگر منظور شما این چیزی باشه که در میان مردم مرسوم شده که وقتی عطسه میکنند میگویند صبر آمد و چه بسا کارشون رو به تاخیر میاندازند، بنده به هیچ وجه به آن اعتقادی ندارم چون دلیلی برای آن ندیدم.

سوال دوم: در مورد سوال دوم هم باید عرض کنم وقتی انسان خدا رو داشته باشه و به او تکیه کنه دیگه جایی برای این حرفها و نگرانی از آن باقی نمیماند، از خدا بهترین تقدیر خودتون رو طلب کنید و به او تکیه کنید و نگران این چیزها نباشید در این صورت به این و آن هم نیازی پیدا نمیکنید که بخوان مثلا بخت کسی رو باز کنند، از خدا و امام زمان عج بهتر سراغ نداریم که بهشو تکیه کنیم، چرا که اوست؛ نعم المولی و نعم النصیر.

براتون آرزوی توفیق میکنم و به خدا میسپارم.

 

سلام

تشکر بابته جوابها

ولی در مورد اصل قضیه میخوام ببینم اصلا امکانش هست چنین اتفاقاتی یا نه اگر هست ایا با عدل پروردگار منافات نداره ؟

بطور خلاصه مطالبی رو عرض میکنم؛

اینکه ستاره بخت کسی رو ببنده یا از این قبیل را خرافه میدونم اما اعمال و تاثیرات ماورائی را که بعضی افراد میکنند به صورت فی‌الجمله امکانش رو قبول دارم یعنی بعضی افراد(نه هر کس که ادعاء کرد) در بعضی از موارد(نه در هر چیزی) میتونند تاثیراتی آنهم در بعضی اشخاص ایجاد کنند(نه در همه اشخاص)، مانند هیبنوتیزم و امثال آن که در بعضی میتونه تاثیر داشته باشه.

و البته این چیزها روی هر کسی تاثیر نداره مخصوصا در مورد مسائل اجتماعی مثل ازدواج و معمولا روی افرادی موثر هست که از نظر اعتقادی یا خلقی و ارادی ضعیف باشند و معمولا تحت تاثیر افکار و اراده دیگران قرار میگیرند، همانطور که چنین افرادی را به راحتی میتوان با دروغ و شایعه و ایجاد ظنّ و گمان بد فریب داد و به جان دیگری انداخت یا با مغالطات علمی به بیراهه کشاند و این چیز عجیبی نیست و هر روز در گوشه و کنار جهان شاهد این وقایع هستید و هستیم.

بنده اعتقادم این است که اگر کسی از نظر اعتقادی و روحی و ارادی خود را تقویت کند و به خدا پناه ببرد گرفتار این مسائل نمیشود چنانکه خود در قرآن کریم فرموده است: "ان الله یدافع عن الذین آمنوا، یعنی: خداوند از کسانی که حقیقتاً به او ایمان آورده‌اند دفاع میکند" و میدانید که وعده خدا تخلف ندارد.